Het Groninger Landschap zet zich in voor behoud, beheer en ontwikkeling van natuur, landschap en cultuurhistorie in de provincie Groningen. De organisatie heeft in 2014 een strategische herpositionering ingezet en daar paste een nieuw communicatiebeleid en huisstijl bij. In het kader hiervan wilde het Groninger Landschap o.a. ook een nieuwe website laten bouwen. Ik heb als pojectmanager voor Het Groninger Landschap een ‘Plan van eisen’ opgesteld, een partij geselecteerd die de website mocht bouwen en het proces van het ontwerp en de realisatie van de nieuwe website begeleid.
Het resultaat is een Nederlandstalige website die aansluit bij de kernwaarden en de doelen van de organisatie, de juiste doelgroepen aanspreekt en tot (inter)actie aanzet, waar rekening is gehouden met usability, optimalisatie voor zoekmachines t.b.v. het trekken van meer relevante bezoekers en optimalisatie voor verschillende apparaten (responsive website).
Sinds de oplevering tot heden maak ik regelmatig een analyse van de resultaten van de website en geef Het Groninger Landschap tips en adviezen ten behoeve van de verdere optimalisatie.
Periode: maart 2014 – heden
“Voor de ontwikkeling van de nieuwe website van Het Groninger Landschap heeft Sylvia ons ondersteund. Als projectleider heeft ze het Programma van Eisen opgesteld waarmee de vormgever en de websitebouwer aan de slag konden. Door haar kennis en kunde is de website echt een juweeltje geworden, die aan al onze eisen voldeed. En dit alles uiteraard SEO en SEA proof. Wat ik als heel prettig heb ervaren is dat Sylvia haar rol als liaison tussen mij en de webbouwer heel vlot en adequaat heeft ingevuld. Door haar kennis van zaken, maar ook haar zeer praktische hands-on mentaliteit en haar rol als spin-in-het-web is ze een enorme toegevoegde waarde geweest in dit grote project. Daarnaast is ze ook een heel fijn, warm mens om mee samen te werken!”
Inge Scheper – Hoofd communicatie Het Groninger Landschap (2018)